TARVITSEMME VAPAAEHTOISIA MAAILMANKONGRESSIIN (TAPAHTUMA ON PERUTTU)

18.01.2020 00:00

Hyönteistieteen maailmankongressi ICE2020Helsinki lähestyy: 19-24.7.2020 Finlandiatalolla. Muistakaa ilmoittautua nettisivuilla www.ice2020helsinki.fi

Koska kongressi on varsin suuri, tarvitsemme paikalle koko kongressiviikon ajaksi joukon vapaaehtoisia avustamaan opastuksessa ja useissa muissa pienissä asioissa. Toivomme tähän vapaaehtoisjoukkoon SPS:n jäseniä mahdollisimman paljon. Tarjoamme vapaaehtoisille avustajille seuraavat edut ja ehdot:

•ilmainen kongressiin osallistuminen

•osallistuminen avajaisiin, avajaisvastaanottoon, sekä päättäjäisiin ja päättäjäisjuhlaan

•ilmaisen kongressin T-paita

•edellytämme että vapaaehtoinen on paikalla avustamassa ainakin kolmena kongressipäivänä puoli päivää (5 tuntia) kerrallaan. Yksi tärkeä tehtävä on se, että kongressin 15 rinnakkaissession (fyysisesti: 15 eri salia on käytössä yhtä aikaa) joka salissa on yksi vapaaehtoinen. Hän vahtii ovella, että kaikilla sisääntulijoilla on osallistumistunniste (badge) eli että saa olla mukana, ja esitelmien aikana pitää huolta että kaikki toimii. Joka salissa on kustujärjestelmä, jolla voi pyytää teknistä tai muuta apua tarvittaessa; tämän käyttöön avustajat opastetaan erikseen. Kunkin päivän aikana tarvitaan siis 2 x 15 avustajaa (aamupäivä ja iltapäivä). Lisäksi avustajia tarvitaan ohjaamaan eksyneitä oikeille saleille, sekä muutamia esim. maanantai-iltana ohjaamassa Kaupungintalolle ja keskiviikkoiltana nelosen ratikalle (Munkkiniemeen, Kalastajatorpalle Gaalaillalliselle).

•vapaaehtoiset avustajamme ovat etusijalla, kun päätämme ketkä voidaan kutsua mukaan pormestarin vastaanotolle Kaupungintalolle (ma-ilta). Paikkoja on 1200, mutta sinne on kutsuttava kaikki tieteellisen ohjelman koordinaattorit (Section leaders, Symposium organizers) ja vastaavat, sekä näyttelyosastojen edustajat (2 kpl/osasto). Vapaaehtoiset kongressiavustajat ovat seuraavina listalla ... mutta emme voi luvata varmasti ennen kuin kokonaisuus selviää

•silloin kun avustaja ei ole "töissä" hän voi vapaasti osallistua kongressin tieteellisen annin seuraamiseen

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi osoitteeseen heikki.hokkanen@uef.fi mahdollisimman pian. Olisi hyvä saada 'kriittinen massa' avustajia kokoon hyvissä ajoin ennen kokousta (ottaen huomioon myös tilanteet, jossa joku ei pääsekään jonkun muun ennalta arvaamattoman tilanteen takia), jotta voimme aloittaa koulutuksen ja työnjaon suunnittelun.