MIINAAJARETKI TIKKURILAAN 5.10.2013

27.09.2013 11:29

Lähde mukaan "green island"-miinajaretkelle! Suomen Perhostutkijain Seura järjestää jäsenilleen miinaajaretken Tikkurilaan lauantaina 5.10.

Kokoontuminen Heurekan parkkipaikalla klo 10.00.

Päinvastoin kuin usein ajatellaan, pienimpien perhoslajien löytäminen ja tunnistaminen ei läheskään aina ole vaikeaa vaan varsin usein aivan helppoa. Kun asioita lähestytään oikein, niin kuka tahansa oppii nopeasti etsimään ja tunnistamaan niitä.

Retken aikana opimme etsimään monia kääpiökoi- ja miinaajakoilajeja sekä muitakin miinajaperhosia. Joukossa useita Suomessa harvinaisia lajeja. Osasta löydämme enää vain syömäjäljen, joka sekin riittää varmaan tunnistamiseen. Toukkia ja/tai koteloitakin tulee löytymään ja niitä voi kerätä omaan kasvatukseen, johon myös tarjotaan opastusta. Myös tuo "green island" selviää retken aikana!

Sopii aloitteleville että asiaa jo vähän harrastaneillekin. Ja myös valokuvausta harrastaville, sillä tätä kautta myös siihen puoleen avautuu uusi näkökulma.

Ei etukäteisilmoittautumista, mutta maastoon sopivat vaatteet kannattaa varata mukaan. Kaatosateen sattuessa retki järjestetään sunnuntaina 6.10. klo 10.00 sekin tietenkin kaatosadevarauksella.

Tiedustelut: Jari Kaitila, 050-586 8531, jari.kaitila@perhostutkijainseura.fi