Toimitukselliset tiedot

Jäsenlehti Baptria

Baptria-lehti on Suomen Perhostutkijain Seura ry:n julkaisema neljä kertaa vuodessa ilmestyvä jäsenlehti. Heti seuran perustamisvuodesta 1955 asti tärkeimmät Suomen perhosia koskevat tiedonannot ilmestyivät ns. kiertokirjeinä kaikille jäsenille. Ensimmäinen Baptria -lehti ilmestyi vuonna 1976 ja korvasi nämä kiertokirjeet.

Lehdessä käsitellään ajankohtaisia perhosharrastukseen liittyviä asioita. Näitä ovat muun muassa perhosten esiintymiseen, käyttäytymiseen, tunnistamiseen, suojeluun tai harrastukseen yleisesti liittyvät asiat. Artikkelit vaihtelevat sisällöllisesti tieteellisistä kevyempiin, lähinnä harrastusta aloitteleville tarkoitettuihin artikkeleihin.

Jäseneksi liittymällä saat sinäkin Baptrian.

Baptrian toimitus toivottaa antoisia lukuhetkiä lehden parissa.

Vanhoja numeroita voit myös ostaa seuran tarvikevälityksestä.

Baptrian liitetiedostot
Taulukoita yms. liitetiedostoja, joita ei ole painettu paperiversioon

• Baptria 2018-4 (Kökar)

Baptrian arkisto

Arkistoon on koottu kaikkien aikaisemmin (vuodesta 1976) ilmestyneiden Baptria -lehden numeroiden sisällysluettelot sekä PDF -tiedosto koko lehdestä (aivan viimeisempiä lehtiä ei arkistosta ole saatavilla).
Lisäksi arkistosta löytyvät kaikki vanhat kiertokirjeet seuran historian alusta vuodesta 1955 alkaen vuoteen 1976.

Kunkin lehden pdf-tiedoston saat ladattua painamalla lehden otsikkoa.

Baptriat sisällysluetteloineen

Vuosikerrat 1976 - 1979

Vuosikerrat 1980 - 1989

Vuosikerrat 1990 - 1999